Busrutiner

Vi har forskellige rutiner omkring busafgang og busankomst som er med til at sikre en tryg og rolig afgang og ankomst.

• Der går altid først en fra personalet op i bussen for at sikre, at ingen børn falder ned i trappehullet midt i bussen.
  • Om morgenen går de børn der er afleveret på opsamlingsstedet Basen først op i bussen.
  • Forældrene siger farvel til deres barn uden for bussen.
  • Forældre må ikke gå op i bussen da det giver uro, og gør det svært for personalet at gå frem og tilbage og hjælpe børnene på plads.
  • Hvis I har beskeder til os om morgenen vil det være en stor hjælp hvis I skriver det i AULA.
  • Kom i god tid. Gerne kl. 7.45, så I har bedre tid til sige  farvel, og vi har bedre tid til at finde en god plads og hjælpe børnene med selen.
  • Når vi kommer ind om eftermiddagen, går de børn som ikke hentes ved bussen med personalet ind på Basen.
  • Personalet har kun tid til korte beskeder, da vi har fokus på at få udleveret børnene og at få dem, der ikke er hentet, sikkert med ind på Basen. Men I er meget velkomne til at lave en aftale om et møde eller ringe ud i børnehaven, hvis I har brug for en snak.
  • Forældre bruger indgangen på hjørnet når de går ind/ud på Basen.
  • Når man henter sit barn inde på Basen skal man give besked til en fra personalet.
  • Vi transporterer ikke børn eller forældres cykler og cykelstole med bussen.
  • Vi må ikke spise og drikke i bussen, og I må ikke banke på ruderne. Det er regler fra busselskabet.