Traditioner

I Ryvang 1 har vi flere årlige traditioner, som er til stor fornøjelse for både børn og voksne.

Fastelavn

Vi afholder fastelavnsfest i børnehaven fredag før fastelavnssøndag. Festen er kun for børn og personale, som møder udklædte op i børnehaven. Om formiddagen tager vi gruppebillede, synger fastelavnssang og slår katten af tønden. Til frokost spiser vi pølser med brød og juice. Efter frokost er der bide-til-bolle-leg på legepladsen.

De kommende skolebørn

I april holder vi afslutning for de største børn,  som skal starte i skole 1.maj. De mødes en gang om ugen fra oktober hvor de arbejder med projekter der varierer fra år til år. Til afslutningen inviteres forældrene som præsenteres for projektet.

Påske

Til påske får vi besøg af påskeharen, som lægger påskeæg rundt omkring på legepladsen. Vi triller æg og pynter op på stuerne.

Afslutning for skolebørn

Den sidste dag i april, maj, juni og juli samler vi de børn der stopper den måned for at begynde i skole, og afholder isbar.  Det er forældrene der står for isbaren, samt indkøb og koordinering. Isbaren afholdes kl. 14.30 i børnehaven.

Arbejdslørdag

I foråret arrangeres i samarbejde med forældrerådet en arbejdsdag for forældrene. Her gøres legepladsen forårsklar. Arbejdsdagen er uden børn.

Sommerfest

Den sidste lørdag i august fra 9.30-14.30 holder vi sommerfest for alle børn og forældre, samt de børn der er gået ud den pågældende sommer. Vi har boder, kaffe og kage, tovtrækning, picnic med grillet lam, sjov og ballade.

Forældremøde

Der afholdes forældremødet i efteråret med valg til bestyrelse og forældreråd.

Julen

Første fredag i december holder vi julefest for børn og forældre i børnehaven. fra kl. 14-17. Bussen kører ikke ind til Nørrebro denne dag. Vi hygger ved bålet med glögg og æbleskiver. Inde på stuerne laver vi lidt julepynt inden vi danser om juletræet i salen. Og hvem ved, måske kommer julemanden forbi.

Hver dag i december holdes der julestue på stuerne. Hver stue har deres nisser eller tøjdyr der kommer hjem til børnene på skift.

Midt i december tager alle børn og personale med basebussen til i Eremitageslottet og går en hyggelig tur til parkeringspladsen ved Dyrehavsbakken.