Hvem er vi ?

Ryvang 1 er en udflytterbørnehave med opsamlingssted på Nørrebro. Vi er normeret til 64 børn fordelt på tre stuer. På hver stue er der ansat 2 pædagoger og 1 pædagogmedhjælper. Vi er i enhed med Prinsesse Thyras Børnehus på Nørrebro, med hver vores pædagogisk leder. Ryvang 1 hører til Klynge NB A.

Beliggenhed

Vi har opsamling på "Basen" i Jesper Brochmands gade 6 på Nørrebro og kører hver morgen kl. 8 med bus til Ryparken ved Mindelunden og Ryvangens Naturpark. Her har vi en stort sortbejset træhus og en stor grøn og frodig legeplads med direkte adgang ud til naturparken og en lille sø.

Fordele

Fordi vi kun ligger 4 km fra Nørrebro kan man frit vælge at benytte basebussen eller aflever og hente ude i børnhaven, som det nu passer en bedst. Som barn får man derfor udflytterbørnehavens fordele med meget plads og udeliv, samtidig med at man som forældre nemmere kan vælge i hvor lang tid barnet skal opholde sig i børnehaven.