Tøj og taske

Vi er ude hver dag året rundt og kan blive våde og mudrede. Derfor skal børnene altid have et sæt regntøj i børnehaven (regnjakke, regnbukser, gummistøvler, tykke strømper, sweater eller termotøj). Der skal også altid være et helt sæt skiftetøj i barnets garderoberum eller taske.

Hættesnorer og halstørklæder er af sikkerhedshensyn forbudt. Brug i stedet halsedisse eller elefanthue.

Det er en god ide at give barnet hjemmesko med, og husk altid navn i tøj og sko for at personalet skal have en chance for at holde styr på det.

Barnet skal selv have bleer med. Personalet giver besked hvis "lageret" er ved at være tømt.

Bønene skal have en god taske eller rygsæk med navn, hvor de selv transporterer madpakke og skiftetøj. I er meget velkommen til at spørge personalet til råds.